IF Hallby FK

Nu är vi igång!
2023-03-07 13:11

Roligt att se att det är så många barn som dyker upp på våra träningar på söndagarna. Vi har bokat bollhallen till ca mitten av april och tittar man ut idag är man glad att vi kan träna inomhus ett tag till. Vi skickar alltid ut kallelser inför varje träning som vi gärna vill att ni svarar på detta för att vi lättare kan planera så att det blir en så bra träning som möjligt. För att undvika att ställa in någon träning om vi ordinarie tränare har förhinder kan det bli att vi ber någon förälder att hjälpa till att hålla ordning i leden.

Klubben har börjat skicka ut fakturor ( medlemsavgift samt spelavgift) för 2023. Har ni flera ( 3 barn) barn som spelar i Hallby kan man vara familjemedlem, hör med kansliet om ni har frågor gällande fakturorna.

Varje lag i Hallby får tilldelat diverse uppdrag så som försäljning av toalettpapper, städdagar, bemanna cafeterian i samband med matcher etc. Vi skulle därför vilja att någon/några anmäler sig frivilligt och bli lagföräldrar till vårt lag. Lagföräldrarnas uppgift är att samordna det administrativa kring lagansvarsaktiviteterna och aktiviteter för att samla pengar till lagkassan.

Kommande uppdrag/aktiviteter

Det första uppdraget som behöver frivilliga är redan nu i början av april!

Städdag

Söndagen den 2 april anordnar Hallby som vanligt sin stora städdag för att fixa i ordning vår fina anläggning inför kommande säsong. Varje lag ska bidra med två vuxna. Vi tror och hoppas att vi kan få två frivilliga för detta uppdrag. Passet sträcker sig mellan 09:00-15:00 och det bjuds på fika. Meddela någon av oss tränare om du kan tänka dig att ställa upp. Dock senast 26 mars

Kom även ihåg att skriva upp söndagen den 23 april, då vi har tid för lagfotografering på Bymarksvallen.

Vi planerar att spela vår första turnering i sommar. Hagadagarna som går av stapeln 19-20 augusti.

Cafeterian

Vi vill även flagga för att vårt lag ska bemanna cafeterian vecka 40. Detta uppdrag återkommer lagföräldrarna till när vi har fått tillgång till veckans matchschema!

Har ni frågor är det bara att höra av sig till någon av oss tränare.

Vi är alla nya i detta och allt bygger på ideellt arbete och vi hoppas att vi tillsammans kan skapa en härlig och rolig fotbollsmiljö för killarna.

Ledarna P17

Tack för säsongen2023-10-25 12:00